onsdag 24. august 2011

Bare en til..

Det blir mye anti-islamisme, er egentlig ikke meningen at det skal være det eneste temaet her.
Har skrevet mye om skole i det siste som jeg skal legge ut, men må bare ta denne først ;)

Jeg opprettet en diskusjonstråd på vgd  om at jeg ikke finner islamiseringen min. Det er å tale for døve ører selvsagt, men her er beviset for at jeg virkelig prøver ;) :



mambono8: Du får ta deg en tur til en av standsene til Islam Net og spørre dem om du får lov til å sitte sammen med mennene på deres møter. 
 
 
Meg: Hvorfor skulle jeg det?
At religiøse folk lager mye rare regler for seg selv er da ikke noe nytt, jeg trenger ikke å oppføre meg som en dust når jeg snakker med muslimer for det. Jeg hang ikke over Abid Raja på landsmøtet og insisterte på å skjenke han full, og da jeg bodde hos en jødisk familie insisterte jeg ikke på å få spise svinekjøtt til middag heller. Det må da være mulig å oppføre seg som folk og like personene selv om man synes religionen deres er teit?
Jeg var forresten på besøk hos noen kunder av meg som er hinduer for et par år siden. Da fikk jeg ikke lov til å komme inn i ett av rommene i huset hvor alteret stod fordi jeg hadde mensen... (Hun spurte meg før jeg gikk inn, jeg ble så forfjamset over spørsmålet at jeg svarte ærlig :) ) Hva mener du jeg skulle gjort? Insistert på å komme inn likevel og anklaget henne for snikhinduisering?


Og hva med alle dem jeg er politisk uenig med, skal jeg møte dem med samme forakt også ? Skal jeg kalle sosialister for idioter og hyle og bære meg over hvor teite de er, eller skal jeg forsøke å forklare dem at for at vi skal få penger inn til staten som vi kan fordele til alle de gode formålene vi er så enige om at trenger penger, er noen der ute nødt til å skape noe og generere denne verdiskapingen og at jobben vår som politikere er å stimulere til dette?

Hva tror du er mest effektivt?



Jeg tar denne påståtte islamiseringen med knusende ro inntil jeg får noen mer håndfaste og konkrete bevis  enn at det var noen rykter om noen som ba noen om å fjerne et bilde av en gris et sted og henvisninger til noen befolkningsframskrivinger som er helt ute på viddene. Enn så lenge velger jeg å behandle muslimer på akkurat samme måte som jeg behandler kristne, jøder, hinduer, Frp'ere, eller andre som måtte tilhøre en religion jeg ikke er medlem av, ha meninger jeg er uenig i eller tror på noe jeg ikke tror på.

Så får heller dere andre bare sitte der med foliehattene deres og kaste bort livene deres på å vælve dere i hat og gørr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar